Pages

2007-03-06

Гарчиг олдоогүй бичлэгийн үргэлжлэл

(Хайрхан Даваан дээрээс Отгонтэнгэр харагдаж байгаа байдал, гэрийхэнтэйгээ айхтар салхитай өдөр даваан дээр гарч Очирваань ууланд мөргөсөн. Энэ зун төрийн тахилга болно гээд ойр хавийн уяачид бөхчүүд бэлдээд л битүүхэндээ хэдэнд болох талаар чих тавьцгааж байх бололтой.) Уул нь тэр зургийг яах гэж тавьсан бэ гэхээр монголын даваа гүвээ болон том жижиг овоон дээр энэ мэтчилэн айхтар их хадаг уячихсантай таарах юм. Зөв, буруу, зан, заншил, шашин, шүтлэг талаас нь мэдэхгүй юм. Гэхдээ зарим газар нар салхи бороонд үжиршиж муудсан хадаг орчины өнгийг дарж, хогийн цэгээс нэг их дээрдэхгүй байгаа юм шиг санагдсаныг хэлэх гэсэн гол санаа юм.

Аймгийн төвөөс чанх урагшаа 15 орчим км болов уу зайтай байх Хайрхан даваан дээрээс цагийн 4 улиралд цаст Очирваань уул нар гарах зүгт дүнхийн харагдах нь сайхан. Шинийн нэгний үүрээр хавь ойрын нутгийн настайчуул голдуу улс энэ даваан дээр гарч арц хүж уугиулж, шинэ жилийн эхний наранд мөргөдөг заншил тогтсон байна. Багадаа энэ даваагаар хамаатны ахтайгаа үхэр туугаад давж байсан, тэр үед би орчных нь хараа булаам байдлыг анзаарахааргүй жаахан байсан бололтой.

Мандах нарны улбар туяанд сүрдэм сайхан харагдах шүтээн ууланд мөргөхгүй байхын эрхгүй бизээ. Энэ мэт сайхан байгал орон өөрийн үзэмж төгсөөс болон хүн зоны хөлийн талхилганд автан гундахыг нэг бус удаа харж байсан. Энэ удаа мөн давтагдав.

Тайлга тахилганы идээ будаа, сацал дээжин дээр бужигнах нохой шувуу хаа сайгүй хүний хөлд талхлаган дарлуулсан өвс ногоог анзаардаг нэг нь анзаараад анзаардаггүй заримдаа сануулж байх хэрэгтэй бололтой. Бараг л Мартын 8-аар гарч мөргөхөө шахдаг гэж хүнээс дууллаа. Бодуул бодохоор л сэдэв юм. Хууль гаргалтай нь биш, үгүй ядаж лам нар даваа гүвээн дээр хог үлдээж болохгүй энэ тэр гээд хүмүүст ухуулж сэнхрүүлээсэй, хар, хөх өнгийн хувцас авч болохгүй энэ тэр гээд мань мэт нь ойлгохгүй хориг тавьсанаас дээр байлтай. (за за ламд номлол заах нь янз нь, алдас болуужин)

Post a Comment