Pages

2007-05-26

Спорт=Эрүүл мэнд

Спорт сонирхдоггүй хүн гэж байдаггүй байх. Яагаад сонирхдог болсон түүхүүдээсээ яривал бас л сонин сонин юм гарна байх шүү. Майкл Жорданы ур чадварыг харах гэж сагсан бөмбөг сонирхдог болсон ч юм уу, эсвэл Криштиану Роналдуд дурлаад МЮ-гийн эмблемийг хацартаа наагаад шар айраг шимсэн шиг олонтойгоо бужигналдаад явах гэсэн нэгэн байхад монгол тамирчидаа дэмжих гэж сумо гарах цагаар ажил дээрээ хулгайгаар зурагт үзээд суух нь ч байгаа байх. Тэгвэл зүгээр сонирхоод зурагтын өмнө кола уугаад суух биш харин хичээллээд явбал бидний эрүүл мэндэд ямар хэрэгтэйг усан спорт дээр аваад үзье гэж бодлоо л доо. Усан спортын гол онцлог бол ямар ч насны хүн яаж ч хичээллэж болох ховорхон спорт. Хүний биеийн 70 орчим хувь нь ус гэдгийг бид мэднэ. Тиймээс усанд живэхээс айдаг хүмүүст хэлэхэд сандрахгүй л бол яаж ч хичээгээд Архимедын хуулийг таны бие зөрчихгүй. Сэлэх явцад биеийн булчингуудруу очих хүчилтөрөгчийг нэмэгдүүлэх бөгөөд зүрх болон уушигний үйл ажиллагаанд сайнаар нөлөөлдгийг эрдэмтэд баталсан байна. Зүрхний өвчнөөр америкт гэхэд өдөрт 2500 орчим хүн нас бардаг гэсэн тоо байна. Манайд харин ямар байдаг бол. Мөн хөлбөмбөг (хөлний булчинг дэндүү хөгжүүлнэ), сагсан бөмбөг&волейбол (намхан бол санахын ч хэрэггүй), чөлөөт бөх&бокс (эмэгтэйчүүдийг аймааар болгоно) гэх мэт спортуудтай харьцуулахад хүний биеийн бүхий л булчинг жигд чангаруулж өгдөг хамгийн бэртэл гэмтэл багатай спортод тооцогддог. Хэрвээ сэлэлтээр хичээллэж эхлэх гэж байгаа бол эхлээд мэлхий, дараа нь өврөөр даллалт, дараа нь араар даллалт тэгээд үсрэлт butterfly гэх мэтээр зорилго тавих хэрэгтэй боловуу. Мөн мэргэжлийн хүнээр заалгах нь чухал. Урьд Төв бассейн гэж л мэддэг байсан бол одоо монголд зөндөө бассейн шинээр бий болсон байна лээ. Хэрэглэлүүд нь ч хаа сайгүй байдаг болсон байна лээ. Өдөржин суугаа ажил хийдэг мануусын хөшсөн биед хөдөлгөөн хэрэгтэй гэдгийг бүгд л мэддэг ярьдаг. Тэгвэл зурагтын өмнө 2, 3 цаг суугаад хорхойгоо дарах биш хичээллэдэг болцгоовол яасийн бэ найзуудаа ..

Post a Comment