Pages

2006-05-01

PR-ийн талаар интэрнэтээс...

7 хоногийн дотор стратеги PR-ийг хэрэгжүүлэх нь


Таны болон таны бизнесийг нэг өдрийн дотор цаг тухай бүрд нь бусдад таниулж, ил тод болгож чадах аргачлал


Асуулт: Би өөрийн бизнесийг бусдад таниулж, сурталчлахыг маш их хүсч байгаа боловч яг хаанаас нь эхэлж, яаж хэрэгжүүлэх талаар сайн мэддэггүй. Надад туслаач?

Хариулт: Доор дурдсаны дагуу 7 хоногийн дотор өөрийн бизнесийг бусдад яаж хүргэж, таниулах талаар мэдэж болох юм.


Өдөр 1 - Зорилгоо тодорхойлох

Өөрийн зорилгод хамаарах зах зээлийн хүрээнд орших мэдээллийн хэрэгслүүдийг хайж олон тэмдэглэх. Үүнд ихэвчлэн сонингууд, ялангуяа долоо хоног тутмын сонин, өдөр тутмын сонин, орон нутгийн бизнес сэтгүүл, хотын сурталчилгааны чөлөөт самбар, худалдаа арилжааны мэдээллийн танхим зэрэг мэдээллийн хэрэгслүүд орно. Хэрвээ танд үндэсний хэмжээний шуугиан тарихаар мэдээлэл хэрэгтэй эсвэл олон нийтийн мэдээллийн хэрэгсэлтэй холбоогүй бол энэхүү асуудлаас татгалзаж болно. Дараа нь өөрийн зах зээлийн хүрээнд багтах телевиз болон радио станцуудыг тодорхойлно. Энэ нь AM, FM, орон нутгийн радио, коллежийн радио станц болон бусад адил хэрэгслүүдийг багтаана.

Өдөр 2 – Эхний өдөр олсон мэдээлийн бааз дээр тулгуурлан цааш түүнийг дэлгэрүүлэх

Таны мэдээлэл болон сурталчилгаанууд чухам аль мэдээллийн хэрэгсэлтэй илүү нийцэхийг тодорхойлно. Үүнийг хийсний дараа энэхүү мэдээлийн төлөөлөгчдийн дундаас хэн нь гол, ерөнхий сэтгүүлч, хянагч байхыг хайж олно. Энэ нь хааяа онцлог содон, удирдлагын хүрээний хүмүүс байж болдог. Байнгын харилцагч нараа цааш нь түлхэж болзошгүй хэвлэл нийтлэл түгээж болохгүй. Яг радио телевизийн найруулагч шиг зүйлийг хийх хэрэгтэй. Хэн агаараар цацах мэдээллийг бэлддэг, хэн мэдээг нэвтрүүлэхэд бэлддэг гэдгийг хайж олдог байх хэрэгтэй.

Өдөр 3 – PR-ийн ямар түүхийг үйл ажиллагаандаа хэрэгжүүлэхээ тодорхойлох

Brainstorm-ийн PR сэдвүүд. Та шинийг эрэлхийлсэн, өөрчлөлт хийж болохуйц мэдээ мэдээлэл, харилцаа холбооны хэрэгслийг ашиглаж байна уу? Танд үндэсний түүхэнд өөрийн гэсэн эзлэх байр суурь бий юу? Таны мэдээлэл үнэ цэнэтэй, мөн урамшууллын ямар нэг аргыг хэрэглэдэг эсэх? Танд жилийн турш сард нэг удаа хэвлэл бэлдэхэд дунджаар нийт 12 сэдэв хэрэгтэй. Хэдийгээр ийм ч гэсэн энэхүү хуваарийг мөрдөнө гээд хэвлэл мэдээлэл гаргах, мэдээлэл бэлдэх ажлын гүйцэгэлийг алдагдуулж болохгүй.

Өдөр 4 – Жинхэнэ хэвлэлийн эх бэлтгэж бичих

Хянагчдид өөрсдийнх нь хэлээр яридаг хүмүүст дуртай байдаг. Нэг хуудсан дээр нь хэнд, юу, хаана, хэзээ, яагаад аз жаргал авчирч, тэдний хэвлэл мэдээлэлд орох боломжийг нэмэгдүүлэхийг илэрхийлсэн нийтлэл бэлтгэнэ. Зарим нэгэн ар талын мэдээлийг агуулна, тухайлбал таниас болон байгууллага дахь өндөр албан тушаалтай хүний тухай мэдээлэл мөн түүнчлэн мэдээллийн харилцаа холбоог тусгаж өгнө. Ингээд хэвлэлд бэлдэхэд бэлэн боллоо. Энэ нь тийм ч урт сэдэвтэй байх албагүй. Мөн үүнд бүх жижиг хэсгийг тусгасан байх шаардлагагүй.Хэрвээ сэтгүүлч энэхүү түүхийн талаар илүү ихийг мэдэхийг хүсвэл, цаашид дэлгэрүүлэх талаар харилцан тохиролцоно.

Өдөр 5 – Хоёр дахь өдөр өөрийн мэдээлийн бааздаа оруулсан хүмүүс рүү хэвлэлээ илгээх

Хэдийгээр электрон шуудангаар мэдээлэл авах чиг хандлага хөгжсөн үед ч зарим нэгэн хянагчид факсаар мэдээлэл авахыг илүүд үздэг байсан. Маш ховорхон тохиолдолд л, тухайлбал дотор нь зураг багтсан үед электрон шуудангаар л хэвлэлээ дамжуулдаг. Хянагчид, сэтгүүлчид болон мэдээлэл авагчидтайгаа сайн ойлголцоу чадсанаараа цаашид олон нийттэй харилцах холбоогоо сайжруулах боломжтой.

Өдөр 6 - Өөрийн хэвлэл мэдээллээ өөр зүйлд хэрэглэх

Хэдийгээр олон тооны мэдээлэл хэвлэлд бэлтгэгддэг ч бүгд хэвлэгдэн гарч олны хүртээл болох нь ховор юм. Холбоо тасарч болох бүхий л арга замыг таслан зогсоох хэрэгтэй ба олон нийтийн харилцаа холбоог бэхжүүлэх нь ач тустай. Мэдээллийг бэлтгэхэд өөр олон зүйлийг хамт хийж болдог. Web site-аар media өрөөг ашиглан тэдэн рүү захиа бичиж болно. Хэрэглэчид болон судлаачдад тэднийг ашиглан шууд mail-н зарим нэг хэсгийг илгээх боломжтой. Мөн Та тэднийг дуудлага худалдаа болон сурталчилгааны хэрэгсэлд өргөнөөр ашиглаж болно. Энд өөрийн бодит төсөөлийг ашигла. Тэгснээрээ та ер бусын арга замаар олон нийтийн анхаарлыг татаж чадах ба өөрийгөө болон өөрийн бизнесээ өргөжүүлэн хөгжүүлэх асар их боломжтой юм.

Өдөр 7 – Редактор, сэтгүүлч, мэдээлэл түгээгч нартай тогтоосон харилцаа холбоогоо цааш нь үр дүнтэй үргэлжлүүлэх

Өөрийн мэдээллийн харилцагч нартайгаа илүү их харилцаа холбоотой байх хэрэгтэй бөгөөд ингэж чадсанаараа та олон нийттэй харилцах холбоогоо өргөтгөх боломж илүү ихээр нээгдэнэ. Үүнийг хэрэгжүүлэх цаг нь мэдээлийн цагийг үгүй хийж болохуйц цаг хугацаатай давхцах ёсгүй. Өөрийн цагаа энэхүү үйл ажиллагаанд үр дүнтэйгээр зарцуулах хэрэгтэй. Ямар нэг мэдээллийн гажуудал үүссэн тохиолдолд та хэнийг энэхүү асуудалд илүү зохицуулж, PR-ийн томоохон өөрчлөлтийг хийж чадах вэ гэдгийг мэдэх чадвартай болно.


Өдөр болгон дээрх 7 алхамыг хэрэгжүүлэхийн тулд түүнд бага ч гэсэн анхаарлаа хандуулж хугацаа зарцуулж чадвал та PR-ийн хүрээн дэх жинхэнэ мэргэжилтэн болж чадна. Энэхүү олон төрлийн PR-ийн стратегийн хүрээнд яригдах хамгийн чухал асуудал бол зардал юм. Маркетингийг үр ашигтай хэрэгжүүлэхийн тулд хамгийн гол нь цаг зав, эрч хүч болон төсөөллөө хамгийн сайн ашиглах хэрэгтэй.

Орчуулсан Ариунаа. (http://www.entrepreneur.com)

2 comments:

Anonymous said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»