Бидний өмнө байсан нийгэм бол ахын хэлсэнчлэн бүгдээрээ ядуу байхаас өөр аргагүй тийм философын үзэл сурталын тусгал байсан. Харин одоо бидний туулж буй Зах зээлийн эдийн засаг бол цэвэр хувь хүний хөгжлөөс хамаарах нийгэм юм. Жишээ нь Монголчууд нэг өглөө гэнэт бүх хүн адилхан баян боллоо гэж үзье. Зах зээлийнхээ зарчмаар бол хэдхэн жилийн дотор л эргээд баян хоосон гэх хүмүүс бий болно. Энэ нь хүн бүр харилцан адилгүй чадвартай учраас юм. Гэнэт орж ирсэн баялаг эдийн засагт (+) байдлаар нөлөөлөх ч гэсэн энэ бол бүгдээрээ ижилхэн “баян” болохгүй гэсэн үг юм. Өөрөөр хэлбэл мэргэжил нэгт ахын хэлсэн дээрх үг “сайхан” боловч хэзээ ч биелэхгүй үг. Нийгэмд зонхилох философи иймэрхүү шинж чанарыг агуулж байх нь ямар аюултайг бид мэдэх билээ. Сүүлийн өгүүлбэрийг гэгээлэг дуусгахын үүднээс Ахын үгийг зөвтгөх маягтай гуйвуулая. Тодруулбал 1921-оны Монголчуудтай харьцуулахад Одоо бидний амьдарч буй “ядуу” хүн ямар их баян гэдгийг нэг саная. Тэр үед хамгийн баян хүнд ч байхгүй хананаас нь цэвэр ус гоождог, TV үздэг гээд л тоочоод барашгүй “баян” шүү дээ. Энэ утгаараа цэвэр өрсөлдөөнт зах зээлийн нөлөөгөөр бидний ирээдүй ч гэсэн одоотой зүйрлэшгүй “баян” болох нь гарцаагүй. Гэхдээ л би ядуу, тэр баян гэх сэтгэлгээ арилахгүй гэдгийг Аристотелийн сахлаар тангаргалая.
Pages
2006-05-12
Хундаганы үгийг эргэцүүлэхүй.
Өчигдөр орой боджээ суутал нэг ийм пост бичмээр санаа төрлөө. Манай ажлын газрынхан нэг удаа “ууж” байтал нэг ахмад ажилтан хундаганы үгээ “Өмнө нь монголчууд бүгдээрээ ижилхэн ядуу байсан болохоор баян хоосны ялгааг мэддэггүй байлаа. Харин одоо зах зээлд шилжээд зарим нэг нь баян болсоноор өөрсдийгөө ядуу гэдгийг мэддэг болжээ. Ирээдүйд бүгдээрээ ижилхэн баян болохын төлөө энэ хундагыг өргөе” гэж хэлсэн. Манайхан зарим нь яасан гоё үг хэлэв ээ ч гэж байсан, ёстой үнэн үг байна ч гэж байсан, ер нь бүх хүнд энэ үг их таалагдсан. Яагаад энэ тухай пост бичмээр санагдсан бэ гэвэл саяхан уншсан Айн Рэндийн номонд “Тухайн ниймгийн байгаа байдал нь тэр нийгэмд зонхилж буй философийн шууд тусгал байдаг” гэж бичсэнээс үүдсэн юм. Мэргэжил нэгт ахын тэр үг нилээд философилог шинжтэй байсан болохоор энэ үгний талаар өөрийн бодлоо “ө.х номноос уншсаны дагуу төрсөн сэтгэгдлээ” бичье гэж шийдлээ.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»
Gansukh ahiin manaid arhi uuj baihdaa helj baisan hundaganii ugnii tuhai yarij baih shig baina.
Hundaganii ug zaaval unen, biyeldeg ug albagui sh dee, ganbaa!!!!
Udii naslahdaa iim yum oilgohgui,
Bugdeeree bayan bolohiin tuluu gej hundaganii ug urguhud buruu yum yu baina? Eruul enhiin tuluu, Alt mungu ih tsugluulaarai geh met hundaganii ugnuud baidag. Teglee geed ter hun eruul, alt mungu ih tsugluuldag biluu. Hundaganii ug chin zaaval unen uguulber baih albagui baih l daa. Tegtel chi "Bugdeeree bayan bolohiin tuluu" gesniig logic iin huvid buruu geed baahan yum bcihchehsen baih yum.
Uu yahav. 1rt post deeree bichmeer sanagdaad l bichsen. 2rt unshij bsan nomondoo tohiroh jishee haisan mini ene l dee. Ter nomon deer Tuhain niigmiin baij baigaa bdal ni ter niigemd hamgiin huchtei orshij bui philosopy-yn tusgal ni bdag gedeg ugiig bodoj bgaad bichsen hereg shu. Tuunees helsen ugees ni bolj hun buruutgah gesen yumgui. Dashramd ene nomnii neriig Capitalism-g omuuruh ni. gedeg yum.
Post a Comment